Școala Gimnazială "Gh.Popescu" Margineni-Slobozia
Margineni-Slobozia
Luni - Vineri: 9:00 - 15:00
Telefon: 0249.464.210
Telefon: 0249.464.210
ACREDITARE Erasmus+
ȘCOALA GIMNZIALĂ”GHEORGHE POPESCU” MĂRGINENI SLOBOZIA
Începând cu anul 2023, școala noastră a obținut Acreditarea Erasmus+,
cu numărul 2022-1-RO01-KA120-SCH-000109437.
Obiective Acreditare Erasmus+:
• Dezvoltarea competentelor digitale pentru cel puțin 30% dintre cadrele
didactice din organizația noastră pe perioada primului an de acreditare.
• Formarea competențelor digitale pentru cel puțin 30% dintre elevii din
organizația noastră pe perioada primului an de acreditare.
• Dezvoltarea/ formarea strategiilor de educație incluzivă pentru cel puțin
25% dintre cadrele didactice din organizația noastră pe perioada primilor
doi ani de acreditare.
• Dezvoltarea competențelor / abilităților de utilizare a metodelor de
educație nonformală pentru cel puțin 40% dintre cadrele didactice din
organizația noastră pe perioada primilor trei ani de acreditare.
Curs Erasmus+ Key Action 1 Staff Mobility Teacher Training Course in
Barcelona, Spain: ‘‘Digital Education Tools for Teachers: Web 2.0’’
20th-24th May 2024
CADRE DIDACTICE PARTICIPANTE:
ENE MARINELA
PANDELE CAMELIA
PĂTRU MARIAN
PISICĂ DAMIAN
OBIECTIVE:
Dezvoltarea capacității de utilizare a instrumentelor de educație digitală la școală.
PROGRAMUL ACTIVITĂȚILOR:
Introducerea programului de curs.
Prezentarea participanților.
Activități de spargere a gheții.
Terminologia de bază a tehnologiei și evoluțiile recente în tehnologia educațională.
Discuție de grup: Cum poate folosi TIC să facă predarea și învățarea mai interactive?
Dezvoltarea unui proiect de clasă, colectarea datelor și cercetare.
Activități de grup și discuții pentru a planifica o învățare bazată pe proiecte cu utilizarea
tehnologiei.
Dezvoltarea planurilor de lecție folosind instrumente web 2.0 și alte aplicații software.
Învățând prin practică; exerciții, activități și dezvoltarea proiectelor de grup prin utilizarea
tehnologiei nou introduse.
Instrumente digitale de povestire.
Instrumente de învățare și gamification bazate pe jocuri digitale.
Lucru în grup: proiectează-ți propria clasă digitală prin integrarea instrumentelor TIC în
educație.
Observații finale și discuții de grup.
Schimb de idei pentru viitoare colaborări la nivel european.
ABILITĂȚI DOBÂNDITE:
ABILITĂȚI LINGUISTICE
Îmbunătățirea ascultării, vorbirii, citirii și scrisului în limba engleză pentru predare,
comunicare socială și înțelegere generală.
ABILITĂȚI DE CALCULATOR
Îmbunătățirea abilităților legate de utilizarea instrumentelor digitale în general și mai specific
pentru planificarea interactivă a lecțiilor, organizarea în clasă digitală și învățarea bazată pe
jocuri digitale și crearea de conținut digital.
ABILITĂȚI ORGANIZAȚIONALE / MANAGERIALE
Creșterea productivității, prioritizarea sarcinilor, stabilirea obiectivelor, luarea deciziilor și
lucrul în echipă.
ABILITĂȚI DE COMUNICARE
Întrebări, feedback, vorbire empatică și comunicare non-verbală. Îmbunătățirea abilităților de
comunicare socială într-un mediu multicultural.
Curs Erasmus+ Key Action 1 Staff Mobility Teacher Training Course in Praga,
Cehia: ‘‘Going Digital in an Innovative Classroom’’
10th-14th Iunie 2024
CADRE DIDACTICE PARTICIPANTE:
CRÎNGUȘ LOREDANA MIHAELA
CERARU GINA
CATANĂ MAGDALENA
MICU ROXANA IULIANA
OBIECTIVE:
Dezvoltarea capacității de utilizare a instrumentelor de educație digitală la școală.
PROGRAMUL ACTIVITĂȚILOR:
Modulul 01 – Modul teoretic – Abilități secolului XXI
Modulul 02 – Gamificarea sălii de clasă
Modulul 03 – Utilizarea jocurilor și a strategiilor de joc pentru îmbunătățirea învățării
Modulul 04 – Gândire critică și creativă prin jocuri
Modulul 05 – Jocuri în aer liber pentru învățare activă, folosind coduri QR
Modulul 06 – Prima expunere la Flipped Classroom
Modulul 07 – Strategii pentru planificarea eficientă a lecției
Modulul 08 – Instrumente pentru prezentări eficiente
Modulul 09 – Instrumente pentru crearea propriei pagini web
Modulul 10 – Atelier final
ABILITĂȚI DOBÂNDITE:
ABILITĂȚI LINGUISTICE
Îmbunătățirea ascultării, vorbirii, citirii și scrisului în limba engleză pentru predare,
comunicare socială și înțelegere generală.
ABILITĂȚI DE CALCULATOR
Îmbunătățirea abilităților legate de utilizarea instrumentelor digitale în general și mai specific
pentru planificarea interactivă a lecțiilor, organizarea în clasă digitală și învățarea bazată pe
jocuri digitale și crearea de conținut digital.
ABILITĂȚI ORGANIZAȚIONALE / MANAGERIALE
Creșterea productivității, prioritizarea sarcinilor, stabilirea obiectivelor, luarea deciziilor și
lucrul în echipă.
ABILITĂȚI DE COMUNICARE
Întrebări, feedback, vorbire empatică și comunicare non-verbală. Îmbunătățirea abilităților de
comunicare socială într-un mediu multicultural.
Curs Erasmus+ Key Action 1 Staff Mobility Teacher Training Course in Praga,
Cehia: ‘‘Special needs and Inclusion in Education’’
7th-11th Iulie 2024
CADRE DIDACTICE PARTICIPANTE:
ENE MARINELA
CRÎNGUȘ LOREDANA MIHAELA
OBIECTIVE:
• Cunoașterea dizabilităților întâlnite în rândul preșcolarilor;
• Recunoașterea specificului copiilor / elevilor cu CES, copiilor / elevilor supradotați precum
și a celor cu dizabilități;
• Familiarizarea cu instrumentele utilizate în crearea unui mediu de învățare favorabil pentru
copiii cu nevoi special;
• Elaborarea de planuri și strategii de învățare;
• Vizitarea instituțiilor croate care lucrează cu copii cu nevoi special;
• Schimburi de experiență cu alți profesori din țările UE.
PROGRAMUL ACTIVITĂȚILOR:
Abordarea provocărilor în sala de clasă incluzivă a secolului XXI
Stiluri /Emoții de bază, managementul furiei și înfruntarea fricilor. Terapie narativă.
Inteligența emoțională și teoria inteligențelor multiple a lui Gardner
Învățare prin experiență: descoperirea moștenirii Split și a culturii dalmate
Vizită la Centrul de zi croat pentru persoane cu nevoi speciale
Înțelegerea comportamentului uman (bazat pe teoria alegerii): nevoi de bază, comportament
total, lume de calitate.
Studiu de caz – Proiecte în aer liber ale profesorilor croați: Motivația elevilor și poveștile de
succes
Yoga în aer liber Yoga lângă râu în atmosfera autentică a unei mori vechi. Reducerea nivelul
de stres prin practica blândă de Hatha Yoga în cea mai uimitoare natură nealterată
Practici ale sistemului de învățământ croat cu copii supradotați: prezentare dramatică a
subiectelor problematice privind internetul și sănătatea mintală
Atelier de lucru în echipă: Mindfulness în natură: Descoperirea cele 5 simțuri în aer liber
Sistemul de învățământ croat. Practică cu copiii cu CES în școli, raport cu părinții cu copii
cu nevoi speciale de educație
Evaluarea Cursului / Certificatelor
ABILITĂȚI DOBÂNDITE:
• Înțelegerea cuprinzătoare a dizabilităților
• Recunoașterea nevoilor educaționale speciale (CES).
• Strategii de predare incluzivă
• Dezvoltarea Planului Educațional Individualizat (PEI).
• Expunerea la cele mai bune practici în educația cu nevoi speciale
• Colaborare internațională și schimb de experiență
ABILITĂȚI LINGUISTICE:
Dezvoltarea cunoștințelor generale despre limba engleză și vocabular.
ABILITĂȚI DE CALCULATOR
Utilizarea internetului, web 2.0.
ABILITĂȚI DE COMUNICARE
Printr-o serie de activități interactive, participanții și-au îmbunătățit abilitățile de
comunicare scrisă și orală, adaptabilitatea și creativitatea lor. De asemenea, participanții au
avut ocazia de a comunica cu localnicii pentru a rezolva sarcinile practice necesare, și-au
perfecționat competența interculturală și cunoașterea altor culturi prin comunicarea și lucrul
cu colegii din toată Europa.
Expert invitat: IBRAHIM ONUR GOKDOGAN, Turcia
7 – 10 AUGUST 2024